Algemene voorwaarden
Ondernemingsgegevens
Simply Sorted
Ebeslaan 22
2960 Sint-Job-in-‘t-Goor
BTW BE0797477778
BE49751212307071
Artikel 1: Algemene bepalingen
Onderhavige algemene voorwaarden (“voorwaarden”) zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze website (“klant”). Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel aanvaardt de klant deze voorwaarden automatisch, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk overeengekomen zijn.
Artikel 2: Prijs
Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen of belastingen. Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld. De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijbehorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
Artikel 3: Aanbod
Ondanks het feit dat de online diensten en de website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Simply Sorted niet. Simply Sorted is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie betreft slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Simply Sorted is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten. Wanneer de klant specifieke vragen heeft over diensten, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de klant om vooraf contact op te nemen via info@simplysorted.nl. Simply Sorted kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product of dienst. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Artikel 4: Online aankopen
De klant kiest zijn/haar artikelen en plaatst deze in zijn/haar winkelmandje. De klant gaat naar het winkelmandje waar de adresgegevens ingevuld moeten worden. Daarna moet de klant de betaalmethode selecteren en tot slot de bestelling afronden door te betalen. Simply Sorted is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de klant.
Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst
Wanneer de betaling ontvangen is, zullen artikelen verzonden worden via een logistieke leverancier. Het product zal enkel in België geleverd worden volgens de algemene voorwaarden van deze leverancier. Indien de klant het product niet kan ontvangen, valt de verantwoordelijkheid hiervoor bij de klant. Simply Sorted wil ervoor ijveren dat alle producten binnen de drie werkdagen na verzending geleverd worden. We vragen de klant om elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming zo snel mogelijk na de levering te melden via info@simplysorted.nl. Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen.
Artikel 6: Herroepingsrecht
De klant die goederen of diensten bij ons koopt, heeft gedurende 14 dagen vanaf de levering het recht om te beslissen dat hij de goederen niet wil houden. Elke bestelling kan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden teruggestuurd worden. Deze bedenktermijn en het bijhorende herroepingsrecht kunnen we helaas niet toepassen voor elektronische producten.
De kosten van het terugzenden van de goederen per koerier komen voor rekening van de klant (tenzij er een foute levering gebeurd is). Binnen de 14 dagen nadat we de bestelling teruggekregen hebben, betalen we de volledige aankoopprijs ervan terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee betaald is. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of tot de Klant aangetoond heeft dat de goederen zijn teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Producten moeten in originele staat zijn en geen tekenen vertonen dat ze gebruikt zijn. Het pakket kan per post bezorgd worden op ons adres. Indien het teruggestuurde product in waarde verminderd is ten gevolge van het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen, behoudt Simply Sorted zich het recht voor om de waardevermindering in rekening te brengen van het terug te betalen bedrag. Om een retour aan te kondigen, stuurt u een mailtje met het ordernummer en een lijst van desbetreffende producten naar info@simplysorted.nl.
Artikel 7: Garantie
Indien het product in slechte staat geleverd wordt, vragen we de klant binnen 5 dagen na levering een foto te nemen van het product en deze te mailen naar info@simplysorted.nl.
Artikel 8: Klantendienst
Simply Sorted is bereikbaar via e-mail op info@simplysorted.nl of per post op het volgende adres: Ebeslaan 22, 2960 Brecht. Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.
De Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid is bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be/
Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr
Artikel 9: Privacy
Hier vindt u onze cookie- en privacy-informatie.
Artikel 10: Aantasting geldigheid – niet-verzaking
Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten. Het nalaten op gelijk welk moment door Simply Sorted om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.
Artikel 11: Overige Bepalingen
Deze kleine onderneming is onderworpen aan de vrijstelling van BTW.
De verplaatsingsfee wordt apart in rekening gebracht en wordt opgesteld volgens het volgende tarief: €49 voor maximaal 60 minuten reistijd (heen en terug). Extra reistijd wordt per kwartier in rekening gebracht (bijv. 15 minuten extra reistijd is €12,50).
Het plan van aanpak wordt opgesteld met een geraamde duur en kost van het volledig traject. Hiervan kan worden afgeweken naarmate de voortgang van het traject.
De personal organiser staat niet in voor het heffen, tillen en verplaatsen van zware voorwerpen en meubelen. Indien dit tijdens het traject nodig blijkt te zijn, dient de klant deze taak zelf uit te voeren of beroep te doen op derden. Dit gebeurt dan ook buiten de sessie-uren zodat de sessie ten volle kan benut worden.
Tijdens elke sessie wordt geadviseerd huisdieren en kinderen in een andere ruimte onder te brengen zodat de sessie-tijd optimaal benut kan worden.
Het overbrengen van goederen naar het containerpark dient door de klant zelf uitgevoerd de worden omwille van de eventuele kosten hieraan verbonden. Het afleveren van goederen aan een 2dehands- of kringloopwinkel kan uitgevoerd worden in overleg met de personal organiser tegen een meerkost.
De personal organiser is gebonden aan de wet op de Privacy en is dus verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie in het kader van een traject. Indien gewenst, kan er een specifiek reglement opgesteld worden aangepast aan de doelgroep.
In geval van annulatie van een sessie, dient men de personal organiser 48 uur voorafgaand de geplande afspraakdatum te verwittigen per mail én per telefoon. Indien men pas verwittigt buiten deze gevraagde te respecteren termijn, wordt 50% van het bedrag van de geplande sessie gefactureerd. In geval van ontbinding van een traject, dient het openstaand saldo per direct vergoed te worden aan de personal organiser.
Elke vorm van contractbinding dient onmiddellijk afgehandeld te worden. Melding van ontbinding dient telefonisch én per mail bevestigd te worden aan de personal organiser. In geval van het aanslepen van langer dan 1 maand zonder enige reactie van de klant, wordt het openstaand saldo + 50% van de voorziene sessie bepaald in het plan van aanpak gefactureerd.
Alle offertes, facturen en overeenkomsten berusten uitsluitend op de Belgische wetgeving. Geschillen die onderling niet volgens de gewone klachtregeling vallen, worden doorverwezen naar de Rechtbank van Koophandel te Antwerpen.
Artikel 12: Bewijs
De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.
Artikel 13: Toepasselijk recht – Bevoegde rechter
Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van het Verdrag van Wenen inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken. Bij eventuele geschillen zijn uitsluitend de rechtbanken van het arrondissement Antwerpen bevoegd.